Sted: Arendal Kulturhus
Tid:
Fredag 15. februar 2013 kl. 08.30–12.30

Suksess Smitter ble også i år en stor suksess for Markedsforum Aust-Agder. Med full sal i Lille Torungen i Arendal Kulturhus kunne vi feire både gode markedsførere, glede hverandre med lokale og nasjonale suksesshistorier og – ikke minst – høre faglig gode foredrag av folk som visste hva de snakket om.


Trond Blindheim, rektor Campus Kristiania:
• Hva kan vi lære av Steve Jobs og Michael Jackson?

Trond Blindheim har bakgrunn fra både akademia og reklamebransjen. Han har tidligere arbeidet ved Norges Markedshøyskole / Handelshøyskolen BI, og i forskjellige reklame- og mediebyråer som tekstforfatter, kreativ leder og direktør. Hans spesialområder er markedskommunikasjon og forbrukeratferd. Han ble i 2005 tildelt Mediaforums hederspris. En utrolig engasjerende og kunnskapsrik foredragsholder.

 

Mette Øyen, markedssjef MyCall (tidligere Lebara):
• Hvordan ta markedsandeler fra de store?

Da Lebara vant prisen den nasjonale prisen Årets markedsfører i 2011, sa formannen i Markedsforbundet Eirik Hokstad:
«Med begrensede midler har Lebara klart å skape en suksess i et mobiltelefonimarked med stor konkurranse. Lebara er en utradisjonell markedsfører som begeistrer med sitt valg av målgruppe og friske markedsføring. Bak suksessen ligger det en grundig strategijobb som i dag har posisjonert Lebara som markedsleder i det flerkulturelle markedet».

 

Annette Skeie Jacobsen, SmartCare:
• Hvordan ta posisjon med et helt nytt produkt?

Som sykepleierstudent var Annette var med og startet stiftelsen «Livsglede for eldre». Nå er Kristiansands-damen på full fart fremover med et nytt helsekonsept. SmartCare AS vant i 2012 både Rosingprisen 2012 og eHelseprisen for sitt banebrytende produkt DiabetesGuard. Produktet er under utrulling i Norge, og det arbeides med lansering i utlandet, deriblant USA.

 

Jan Fasting, Fasting Outdoor:
•  Hvordan spille på lag med sterke merkevarer?

Jan Fasting har spesialisert seg på aktiviteter i natur som krever komplisert logistikk og grundig tilrettelegging. Han har i mange år vært sentral i utarbeidelsen av 71 grader Nord på TVNorge.
Fasting er også gründer og innehaver av Canvas Hotel i Telemark. Han vil i sitt foredrag fortelle om hvordan han har arbeidet med sterke merkevarer som Bergans og Norrøna. og hvilke virkemidler de bruker for å bli synlige gjennom Fasting Outdoor sine mangeslungne virksomheter.