Sted: Arendal Kulturhus
Tid:
Torsdag 13. februar 2014 kl. 08.30–12.30

Markedsforum Aust-Agder arrangerer årets store seminar for alle som er opptatt av markedsføring og salg. I år fikk vi høre og møte toneangivende fagfolk som ga eksempler på trender, strategier knyttet til nye medier og suksesskriterier i en mediehverdag preget av sterk konkurranse. Vi fikk også høre om hva som ligger bak kjente suksesshistorier.  

Anita Krohn Traaseth er adm.dir. i den norske divisjonen av Hewlett-Packard (HP), et selskap med en omsetning på over 4 milliarder. Hun er en utradisjonell og energisk leder, som kommuniserer med de ansatte på en direkte og uformell måte. Et eksempel på hennes lederstil, er da hun arrangerte «speed-date» med selskapets 170 ansatte for å høre deres forslag til endringer. Hun er en aktiv blogger under navnet «Tinteguri» og vakte oppmerksomhet i media da hun la den spesielle jobbsøknaden sin ut på bloggen sin. En utrolig engasjerende og spennende foredragsholder!

Arnt Edvin Eriksen har jobbet med kreativ og visuell kommunikasjon i snart 20 år, og er ledende innen digitale- og sosiale medier i Norge. Han har omfattende erfaring fra ulike nasjonale og nordiske byråer, og leverer handlekraftige og sterke løsninger for bedrifter, organisasjoner og enkeltpersoner. Hans kompetanse strekker seg innenfor all type markedsføring; B2B, B2C, konsept- og strategi-utvikling, merkevarebygging og effektiv bruk av digitale og sosiale medier.
Arnt har bl.a. jobbet i Creuna, i ISOBAR og DDB Oslo, og er kjent som en aktiv og engasjerende foredragsholder.

Blafre Design – Ingrid Erøy Fagervik deler erfaringer hun har gjort seg som gründer fra oppstarten av firmaet i 2005, og vil blant annet gi et innblikk i hvordan et lite firma kan bygge muskler i markedet sitt uten store budsjetter. Blafre har norsk og internasjonal nettbutikk, og bak suksessen er det både oppturer og utfordringer. Vi tror tilhørerne vil få mange gode råd og tips fra en gründer som har høstet verdifulle erfaringer.
BLAFRE er et familiefirma, etablert høsten 2005 i gründer Ingrids svangerskapspermisjon. (Derfor står det også «Nuss til Nora», eldste datteren, på mange av produktene – og da kolleksjonen Lotta Love ble lansert hadde det sammenheng med familieforøkelsen: Lille Lotta.
Produktene selges nå i over 600 butikker i mer enn ti forskjellige land, og distribueres blant annet i Japan, Sør-Korea og Australia.

MORILD Norway er historien om to sørlandsjenter som hadde idéen til et unikt produkt, men som også ville skape en unik merkevare. Hør hvordan Lisa og Siri i Morild har gjort noe så tradisjonelt som refleks til noe utfordrende og spennende: Moderne ull-luer som lyser som morild i mørket.