Hvor: Arendal Kulturhus
Når: Torsdag 29. januar 2015 kl. 08.00–12.30

Suksess smitter feirer 10 år, og slår på stortromma.

 

ÅRETS FOREDRAGSHOLDERE

Moods of Norway
Gründer og designer Simen Staalnacke og økonomidesigner Jan Egil Flo fortalte om den fantastiske reisen dette har vært – vi ble garantert motivert til nytenking innenfor markedsføring!
Etter år med reising, internasjonale studier og fargerike netter fylt med cocktaila, kom de lokale designerne Simen Staalnacke og Peder Børresen med en idé til et konsept som snart skulle komme til å bli kjent, elsket og brukt av tusenvis av nordmenn: det norske livsstilsmerket Moods of Norway. Med en tredje musketer på laget, Sefan Dahlkvist, tegnet de snart opp fremtidige kolleksjoner. Moods Of Norway er også kjent for å være blant eliten inne kreativ markedsføring av sitt merkenavn og sine produkter!

 

NRK
Når kreativitet fremstår som en bestillingsvare!
Arild Opheim er programskaper i NRK, for tiden med regi for realityserien «Bør de gifte seg» som han har skapt fra grunnen av. Han har også skrevet kuriosaboka «Hvor var du da Oddvar Brå fikk sitt første kyss?», reiseboka «Topp 10: Sære severdigheter» og dokumentar- og debattboka «Ubudne gjester». Arild har også vært programleder i det etablerte radioprogrammet «Norgesglasset» (NRK P1) i flere sesonger. Han deler sine tanker om hvordan man kan ha det gøy som brikke i en stadig mer effektivisert medieverden der kreativitet er en bestillingsvare.

 

Plan Norge
Plan Norges kreative markedsføring MOT galskap! 
Theas bryllupsblogg har vært en del av Plan Norges jenteaksjon mot barneekteskap: #stoppbryllupet. Selv om Theas historie er oppdiktet, handler den om noe som rammer 39.000 jenter – hver dag! Hvert andre sekund står en jente barnebrud, et av de mest utbredte og alvorlige overgrep mot barn.
Plan Norge har gjennom en bryllupsblogg høsten 2014 latt oss ta del i en liten jentes planlegging, og ikke minst tanker rundt hennes arrangerte ekteskap.
Kampanjen fikk massiv oppmerksomhet, og skapte debatt både nasjonalt og internasjonalt. Genial bruk av sosiale kanaler som blogg og facebook.

 

Wonderloop
Hørt om Wonderloop? Wonderloop er en app som skal bidra til at vi ser mennesker på en ny måte. Det er en app hvor du kan legge ut video av deg selv og introdusere deg til verden.
Etter suksessen i USA og omfattende omtale i en rekke amerikanske teknologimiljøer og media ble Wonderloop lansert i Norge i midten av oktober 2014.
Hanna Aaser er kristiansanderen som gikk egne veier og satset på ideen sin! «Vi tror fremtiden i sosiale medier er å kunne faktiske se mennesker utover et profilbilde på nett. Det er fremtidsrettet, og kanskje for mye fremtidsrettet, men her gjør vi et forsøk å skape fremtiden istedenfor å vente på at den kommer». Må en være både kreativ og gal for å satse slik Hanna Aaser har gjort?