Markedsforum Aust-Agder har arrangert Suksess Smitter i en årrekke. I år fikk vi Arendal Næringsforening med som partner, og sammen laget vi et aktuelt inspirasjonsseminar med temaet bærekraft.

Reklamemann og bærekraftsforkjemper Petter Gulli mener at det største problemet for klimaproblemet er at vi snakker om klima. Vi må gå fra klimakommunikasjon til klimamotivasjon. Vi trenger noen voksne som tar ansvar. Alle merkevarer som tar bærekraft på alvor burde han en FORPLIKTELSE  til å gå foran som lysende eksempel, og fortelle verden hva de gjør.

Over hundre oppmøtte fikk høre Stormberg, Voss water og Asko fortelle om hvordan de har tatt konkrete grep for å gjøre sine virksomheter grønnere, smartere, mer rettferdige og lønnsomme. 

Mellom foredragene fikk vi se filmer om Unwrapped, Såpefabrikken, Våre Strender og Engeslandstunet, laget for anledningen av Emil Olsen i Horisontal media. 

 

  Petter Gulli...

 ...Petter Toldnæs fra Stormberg...

... og kveldens konferansier, Petter Nesset.