Prisen «Årets Markedsfører i Aust-Agder 2018» ble delt ut under Markedsforum Aust-Agders årlige inspirasjonsseminar Suksess Smitter i Arendal Kulturhus torsdag 31. januar.
ØIF Arendal fikk prisen for sitt målrettede, strategiske arbeid der merkevarebygging står sentralt for å nå målet om å spille i Champions League hele året. Prisen bestod av blomster, diplom og annonseplass til en verdi av 50.000 fra Agderposten.
ØIF Arendal var i finalen sammen med nøkkelutvekslingsselskapet Sharebox. Sharebox imponerte juryen med skreddersydd markedsføring mot spesifikke målgrupper over hele Europa. Morgenfugl og Harald Fjeldal Kunstkolonial ble tildelt utmerkelsen «Hederlig omtale», for god merkevarebygging gjennom å være kreative og å by på seg selv.
Suksess Smitter løftet i år frem lokale merkevarer. Omtrent 90 personer fikk høre inspirerende foredrag om hvordan virksomhetene jobber med merkevarebygging og markedsføring. Trine Omholt i Morgenfugl, Trine Wilhelmine Rønnevig fra Harald Fjeldal Kunstkolonial, Tor Helge Løvåsen fra Agderposten, Sverre Knutsen fra Hove Music Festival, Bjørn-Gunnar Bruun Hansen fra ØIF Arendal, samt Arne Eivind Andersen og Kjetil Faye Lund fra Sharebox delte av sine kunnskaper og erfaringer.
Batfish hadde laget videoer med tilbakeblikk på tidligere vinnere av «Årets Markedsfører i Aust-Agder». Der kunne vi se Morten Haakstad fra Windy, Anita Jernquist fra Agder Renovasjon og Jan Kristian Benestad fra Igland Garasjen gi tips om hva som skal til for å bli «Årets Markedsfører».
Tone Pernille Sivertsen ledet arrangementet med stø hånd. Kevin Miller serverte stemningsfull taffelmusikk fra flygelet. Arendal Kulturhus sørget for plettfri avvikling og serverte forfriskende frokost.
Tusen takk alle som deltok – både på, bak og foran scenen!
STEMNINGSBILDER FRA ARRANGEMENTET
Mona Hauglid Foto