Markedsforum deler hvert år ut prisen Årets Markedsfører under inspirasjonsseminaret Suksess Smitter. Normalt skjer dette i februar måned, men er i år, grunnet koronarestriksjoner, utsatt til høsten – 30. september i Arendal Kulturhus.

Fra listen av forslag, valgte juryen ut et knippe meget gode kandidater til å presentere sin case i januar. Juryen var meget imponert over det høye nivået, og det interessante og lærerike markedsføringsarbeidet følgende kandidater kunne fortelle om:
• Ølbrygging.no
• Jan Fasting
• Sommer i byen (Arendal By)
• Kåre Andersen og teamet i MORROW-kampanjen
• Eurospar Brokelandsheia
• Gromstad Auto
• Sørmegleren
• Vikingbad
• Lekekassen

Juryen vurderte kandidatene etter følgende kriterier:
• Innsikt – Hva var situasjonen før markedsføringen (Hvorfor)
• Løsning – Hva var markedsføringstiltakene (Hvordan)
• Effekt – Hva var resultatet (Hva)

Juryen falt til slutt ned på tre av kandidatene som «finalister» til prisen for Årets Markedsfører 2020.
Disse er, i tilfeldig rekkefølge:
Eurospar Brokelandsheia
• Sommer i byen (Arendal By)
• Lekekassen

De tre kandidatene er invitert til å presentere sine case på Suksess Smitter den 30. september. Her kåres også vinneren av prisen «Årets Markedsfører 2020». Prisen består foruten heder og ære av en plakett og annonsering i Agderpostens kanaler til en verdi av kr 70.000,-.

Juryen består av Espen Bierud (styreleder Markedsforum 2020-21), Connie Johnsen (styremedlem Markedsforum 2020-22), Ståle Almenning (Innoventi), Trond Skjæveland (Sparebanken Sør), Birgit Fostervold (Asplan Viak), Espen Skalleberg (Cubus) og Susanne Ommundsen (Tyholmen Kolonial).