«Du har kanskje barn? Hatt pappaperm? Vært uten jobb i en periode? Eller permittert? Har du starta egen bedrift? Eller vært sykmeldt? ALLE har et forhold til NAV! ALLE har en mening om NAV! Negative presseoppslag er det mange av.
Hvordan kan vi gjøre NAV mindre skummelt? Hvordan kommuniserer vi med våre kunder? Hvordan gjør vi våre tjenester mer kjent og forståelig?
Arbeids- og velferdsdirektør Hans Christian Holte er tydelig på at klart språk er løsning på flere utfordringer i NAV.»
Dette var utgangspunktet for frokostmøtet hos NAV Arendal 3. november. Kommunikasjonsrådgiver Asle Stalleland fortalte om hvordan NAV Agder har gått fra gammelnavsk til klarspråk.
Seniorrådgiver Leif Martin Salvesen belyste hvordan NAV jobber med merkevarebygging og ønsker å fremstå ut mot enkeltpersoner og bedrifter. NAV har hatt en revolusjonerende utvikling digitalt de siste årene og har som målsetning å være synlige i sosiale medier.
Foto: Mona Hauglid