ÅRETS NOMINERTE

Trimtex – Lillesand, Music Angel Friendz – Arendal, Frameworks – Arendal, ØIF Arendal – Arendal, Multicom – Åmli og Canvas Hotel – Arendal/Treungen.

 

ÅRETS JURY

Olav Hildeskor – Tvers Kommunikasjon (juryleder), Hans A. Iversen – Arendal Næringsforening, Ellen Raaum Rekdal – Frameworks, Tre Grut Johnsen – Sparebanken Sør, Øivind Berg – SSR Reklamebyrå, Cathrine Coucheron Berli – CC Berli Kommunikasjon.

 

ÅRETS MARKEDSFØRER I AUST-AGDER 2012: ØIF ARENDAL

Juryens begrunnelse:

Håndballklubben ØIF Arendal rykket opp til Postenligaen for menn i 2009. Siden har elitelaget befestet sin stilling som et av landets beste håndballag. Sportslig suksess kombinert med evnen til å skape flotte rammer rundt hjemmekampene i nye Sør Amfi i Arendal har gjort ØIF Arendal til et attraktivt underholdningsprodukt som kommuniseres gjennom mange kanaler.

Et velfungerende markeds- og PR-arbeid resulterer i at ØIF Arendal er i mediebildet ukentlig – også i perioder hvor det ikke spilles kamper,. Dette bidrar til å gjøre klubben synlig og interessant for mange. Markedet svarer med å møte opp på kampene og gi klubben støtte også økonomisk.

ØIF Arendals herrelag trekker mer publikum til sine hjemmekamper enn noe annet lag i eliteserien. Dette gir også økt interesse i sponsormarkedet.

Hvordan klubben arbeider mot næringslivet i regionen er forbilledlig og viser at klubben bryr seg om sponsorene. Klubben har fokus på å gjøre det attraktivt å være ØIF Arendal sponsor – ikke minst fordi klubben, gjennom sine sponsorpakker, gir sine støttespillere noe tilbake.

Vi gratulerer Håndballklubben ØIF med prisen Årets Markedsfører 2012!



HEDERLIG OMTALE 2012: TRIMTEX OG MULTICOM

Trimtex i Lillesand
har en 40 år lang historie innenfor idrettsbekledning og har satset på sosiale medier og arrangementer i sin markedsføring. Det har de to siste årene ført til at omsetningen er doblet og nå har passert 100 millioner kroner.

Multicom fra Åmli
har spesialisert seg på bærbare datamaskiner spesiallaget for spill, og har opparbeidet seg over 6.000 daglige besøk i sin nettbutikk. Virksomheten er nå utvidet med selskapet Multitrend, som selger leker og interiør på nettet. Den 16 år gamle nettvirksomheten har blant annet brukt blogger og Facebook aktivt i sin markedsføring.