ÅRETS JURY
Tone Pernille Sivertsen – Wannado) (juryleder), Fred Arthur Asdal, Inger Elise Nipedal – Arendal bibliotek, Øivind Berg – SSR Reklamebyrå, Terje Johnsen – Atletica og Elisabeth Stubø – Agderposten.
ÅRETS MARKEDSFØRER 2015: BARBU BRYGGE
Juryens begrunnelse:
I følge boligmeglere er det tre ting som gjelder når du skal selge eiendom: Beliggenhet. Beliggenhet. Og beliggenhet. Men selv en god beliggenhet er ikke alltid nok. Årets markedsfører 2015 hadde et noe betent utgangspunkt da det startet planlegging av sitt store prosjekt.
Årets markedsfører valgte imidlertid å gå løs på oppgaven med en urokkelig tro på kraften i en gjennomtenkt markedskommunikasjon og bygget arbeidet sitt på en krystallklar markedsposisjon. Dernest ble posisjonen operasjonalisert i en gjennomarbeidet kommunikasjonsstrategi.
Markedsføringspakken ble bygget rundt «de gode opplevelsene» med prospekt, annonsemateriell, nettside og innlegg i sosiale medier. Markedsføringen har hatt en gjennomført og konsistent profil og innholdet i kommunikasjonen er direkte, folkelig og interessevekkende – noe som har bidratt til å skille seg ut, få oppmerksomhet og salgsresultater i et svært vanskelig eiendomsmarked.
Og resultatene lot ikke vente på seg. På det første salgsmøtet i juni dukket det opp 300 mennesker, prospektene ble nært sagt revet ut av hendene på megleren og køen snirklet seg rundt kvartalet. Og i løpet av en uke hadde prosjektet solgt over 30 leiligheter.
Prisen Årets Markedsfører er ment som en inspirasjon for videre arbeid, og, ikke minst, en faglig utmerkelse for markedsjobben som har blitt gjennomført foregående år.
Årets vinner har vist at resultater ofte kommer som følge av god strategisk planlegging og et solid stykke markedsarbeid.Vi gratulerer med tittelen Årets markedsfører 2015, og tittelen den går til Barbu Brygge!
Vi gratulerer Barbu Brygge med tittelen Årets Markedsfører 2015!