Prisen ble delt ut under den store bransjefesten for alle tilknyttet markedsføringsfaget på Streetfood Arendal den 14. mars 2024.

Finalistene

  • Vinner av Årets Markedsfører: Tall Ship Races Arendal. 
  • Vinner av Årets Prestasjon: Trommestadfestivalen
  • Fengselshotellet
  • Alti Arendal
  • Elefun
  • Henriksen Snekkeri

Årets Prestasjon

Trommestadfestivalen, vinneren av Årets Prestasjon har fått til veldig mye med veldig lite. Kandidaten har gjort alt helt riktig, både med tanke på det som er gjort og det som ikke er gjort med tanke på markedsføring.

Markedsposisjonen er lokal og sosialt, og Trommestadfestivalen har gjort alt for å oppnå denne posisjonen som en hagefest. De har lite markedsføringsbudsjett som stort sett er brukt på Facebook og Instagram, men de har også fått omtale i medier, brukt T-skjorter og store skilt som markedsføringskanaler.

Årets Markedsfører

Tall Ship Races Arendal er et produkt av utmerket god markedsføring. Uten effektiv og taktisk god markedsføring ville det aldri blitt noe av den store folkefesten i Arendal, bygget på lokalt engasjement. 

Målsettingen var å være modig å skille seg ut. Det resulterte i 90 000 besøkende til byen og 40 millioner i verdiskapning. Et fantastsk resultat som gjør Tall Ship Races Arendal til en verdig finner av prisen for Årets Markedsfører.